Volg-mij / geavanceerde gespreksroutering (Follow-me)

Uw telefooncentrale bij VoiPnetwerk.com biedt geavanceerde mogelijkheden voor het routeren van inkomende gesprekken, ofwel het bepalen van de route die een inkomend gesprek volgt. Deze route kan op verschillende momenten van de dag of week anders verlopen. Zo kunt u tijdens werktijd een inkomend gesprek eerst op één toestel laten overgaan, bij geen gehoor (BGG) doorschakelen naar een ander nummer (of andere groep van nummers) en vervolgens laten doorgaan naar het berichtencentrum.

Hier kunt u de beller begroeten met een zelf ingesproken begroeting mét* of zonder inspreekmogelijkheid. Ook kunt u de beller de door u gewenste opties aanbieden:

  • blijven wachten (wachtrijsysteem),
  • bericht inspreken (voicemail)
  • doorverbonden worden (receptionist(e) of ‘slimme’ voicemail)

Buiten werktijd kan het gesprek een geheel andere routering hebben.

De geavanceerde volg-mij** functie zorgt dat de beller de door u gewenste toestellen aandoet, achtereenvolgens dan wel simultaan. Handige periode-wizards zorgen dat de centrale naadloos op uw dagelijkse praktijk aansluit en bieden de mogelijkheid om afwijkingen op de standaardroutine (bijvoorbeeld tijdens feestdagen en vakantie) vooraf in te stellen. Of u kunt ad-hoc afwezigheid vanaf elke locatie met internetverbinding op de centrale instellen. Het berichtencentrum biedt grote flexibiliteit in de verdere afhandeling van het gesprek.

Voorbeeld 1: als uw hoofdnummer wordt gebeld gaan de drie telefoons op de verkoopafdeling over. Zijn zij allemaal niet bereikbaar (in gesprek danwel afwezig), dan gaat het gesprek door naar het hoofd verkoop. neemt ook deze niet aan, dan wordt het GSM-nummer van het hoofd verkoop gebeld. Deze ziet het nummer van de beller in het mobiele display. Als ook dat niet wordt opgenomen, dan kan de beller een bericht op de voicemail achterlaten.

Voorbeeld 2: inkomende gesprekken bij een huisartsenpraktijk worden binnen werktijd direct begroet door een keuzemenu met optie 1 (spoed), 2 (assistente) en 3 (inspreken herhalingsrecepten). De assistente kan 1 gesprek tegelijk afhandelen. Zijn er meerdere gelijktijdige bellers, dan komen deze in de wachtrij met een muziekje. Kiest de beller 2, dan volgt een duidelijke instructie gevolgd door een inspreekmogelijkheid. De assistente kan de ingesproken berichten op een ander tijdstip afluisteren en verwerken.

Voorbeeld 3: uw storingsnummer gaat na werktijd en \s weekends standaard over op de juiste GSM-nummers van de diensthebbende storingsmonteur(s). Zij zien het nummer van de zaak in het mobiele display en weten dat het een storing betreft.

Voetnoot:
* voicemail
** follow-me

Snelkoppeling: wp.me/p3oCht-1h

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: